اصولا همه ما می دانیم که استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل، سال‌هاست که یک روش متداول و مرسوم برای زیباترکردن و لاکچری شدن فضای داخلی منزل  استفاده می شود که این روزها هم طرفداران بیشتری را برگرفته است ، چرا که در انواع خاص و بینظیر و اقسام قابل شستشو و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و زیبا متناسب با ذائقه طیف بسیاری از مشتریان وجود دارد .

لازم به یادآوری است که نقش و کاربرد اصلی و حتی تاثیر کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل غیرقابل انکار است . بنابراین ، اگر بدین نکته نیز دقت کرده باشید ، از مدل‌های مدرن تا کلاسیک هر کدام برای محیط خانه کاربرد ویژه ای دارد .

 

روش های استفاده از کاغذ دیواری

کاغذ دیواری

ادامه مطلب :

بهتراست بدانید که کاغذ دیواری گزینه بسیار مناسب و شایسته ای برای آن دسته از افراد است که دیوار خانه آنها آسیب دیده و دیگر نمی‌توانند به راحتی آن را ترمیم کنند . ناگفته نماند که کاغذ دیواری یک روکش کلی است که مزایای خاص و فوق العاده خود را نیز دارد.

به عنوان مثال ؛ بسیاری از افراد هستند که به بوی رنگ‌های صنعتی نیز حساسیت دارند و به هیچ وجه نمی‌توانند دیوارهای خانه خود را رنگ بزنند، توجه داشته باشید به همین دلیل هم به سراغ کاغذ دیواری می‌روند که بوی خاصی ندارد و بسیار زیبا و منحصر به فرد است . همچنین باید دانست که کاغذ دیواری پس از نصب به سرعت قابل استفاده است در حالی که رنگ باید برای مدتی در تماس با هوای آزاد باشد و کاملا خشک شود .

ضمنا لازم است بدانید که یکی از معایب ناخوشایندی که در گذشته باعث  می‌شد تا افراد کمتر به سراغ این نوع از پوشش دیوارها بروند ، آن بود که در صورت کثیفی کاغذ دیواری ، باید آن را تعویض می‌کردند ، در حالیکه خوشبختانه این روزها اغلب انواع کاغذ دیواری ها قابل شستشو هستند و در صورت کثیف شدن می‌توان هر قسمتی را که آلوده و کثیف شده ، پاک کرد .

خوب است که بدانید نقش کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل و محل کار برای ایجاد هماهنگی رنگ‌ها بسیار مهم و حیاتی است ، چرا که شما عزیزان می‌توانید با انتخاب یک نوع از کاغذ دیواری که متناسب با رنگ مبلمان شما باشد یا رگه‌هایی از رنگ پرده را داشته باشد در ترکیب رنگ خانه تعادل خاصی ایجاد کنید .

همچنین این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که نقش کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل را می‌توان به آزادی عمل بیشتری که در دیزاین خانه وجود دارد هم نسبت بدهیم، بطور مثال ، شما با انتخاب کاغذ دیواری برای دکوراسیون مدرن منزلتان می‌توانید دیوار اتاق خواب یا آشپزخانه و یا راهروها را در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی انتخاب کنید.

 

کاربرد کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل

همانطور که خدمتتان عرض کردیم ، استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی کمک بسزایی می‌کند تا بر خلاف طرح‌های محدودی که با استفاده از رنگ‌ها بر روی دیوار قابل اعمال بود، بتوانیم از بی نهایت رنگ و طرح های جذاب و چشمگیر در دکوراسیون خانه استفاده کنیم که با طیف وسیعی از سلیقه شما کاربران عزیز هماهنگ می‌شود .

 

ترمیم کاغذ دیواری آسیب دیده

درحالت معمول ، ممکن است شما نتوانید برای تعویض کلی کاغذ دیواری خانه هزینه کنید و مجبور شوید قسمت هایی از کاغذ دیواری که قبلا آسیب دیده را ترمیم کنید و یا قسمت هایی را که قابل ترمیم نیستند را عوض کنید و فکر این که قرار است یک قسمت هایی از کاغذ دیواری را عوض کنید و یکدست بودن آن روی دیوار باقی بماند کمی مشکل و سخت است. در واقع برای این کار ، شما نیاز دارید یک سری ابزار و وسایل داشته باشید که این ابزار شامل :اسفنج مخصوص کاغذ دیواری، کاتر، چسب کاغذ دیواری یا خمیر مخصوص کاغذ دیواری و یک تکه از کاغذ دیواری که کاملا سالم است که قرار است در جای قبلی قرار بگیرد.

بهتر است که همیشه در انتخاب رنگ و طرح های زیبای کاغذ دیواری دقت داشته باشید که سادگی آن در کنار طرح‌های شلوغ هماهنگی بیشتری ایجاد می‌کند . بطور مثال ،  اگر کف خانه شما سرامیک ساده است باید برای کاغذ دیواری فضاهای خانه از طرح‌هایی که رنگ ملایمی را به فضای شما می‌دهند ، بهره مند شوید تا دکوراسیون شما بی روح و کسل کننده نشود .

 

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-12-05] [ 04:26:00 ب.ظ ]